Моя діяльність

Жити - значить працювати. Праця є життя людини.

Вольтер

     Видатний педагог А.С.Макаренко наголошував, що вибір професії - велика справа.

Головна складність - надто багато шляхів, надто широкі можливості. І тут важко прийняти правильне рішення - надати перевагу тій професії, яка найбільше відповідає вашим здібностям, покликанню, знанням, фізичним і психологічним можливостям, потребам нашого суспільства. 

  Свою професію я люблю, бо в першу чергу це творча робота. Я постійно щось міняю, експериментую і у результаті отримую неймовірний позитивний заряд, коли бачу задовільний результат своєї праці. Причому тут важливо працювати не на кількість, а на якість. 

Я люблю свою роботу

Сучасний викладач - це професіонал, він має бути і артистом , і художником, і письменником, і співаком, але при всьому цьому завжди залишатися і учнем.

Викладач повинен знати не тільки свій предмет і володіти методикою його викладання, а й бути обізнаним з іншими науками, різними сферами суспільного життя, орієнтуватися в сучасній політиці та економіці. 

  1. Викладачам слово дане не для того, щоб присипляти свою думку, а для того, щоб будити чужу.
    Василь Ключевський (1841 - 1911, російський історик)
  2. Виховання - справа важка, і поліпшення його умов - одна з священних обов'язків кожної людини, бо немає нічого важливішого, як освіта самого себе і своїх ближніх.
    Сократ (469 - 399 р. до н.е., давньогрецький філософ)
  3. Виховання дитини - це не мила забава, а завдання, що вимагає капіталовкладень - тяжких переживань, зусиль безсонних ночей і багато, багато думок.
    Януш Корчак (1878-1942, польський педагог і письменник)

Навчаючи - навчайся!

     Викладач повинен вчитися всьому постійно, тому що перед ним кожен рік змінюються тимчасові етапи, поглиблюються і навіть змінюються уявлення про навколишній світ.Що таке професійне становлення педагога? Як довго проходить цей процес? Результатом професійного становлення будь-якого суб'єкта діяльності є його професійна майстерність. Ні для кого не секрет, що протягом життя людині доводиться змінювати поле діяльності, не завжди вибір, зроблений після закінчення школи, буває усвідомленим. Але, так чи інакше, будь-яка робота вимагає розвитку певних навичок. Самоосвіта викладача є необхідною умовою професійної діяльності педагога. Тому професійне зростання також можна назвати і пошуком свого шляху, набуттям власного голосу. 

   Для мене план професійно-особистісного розвитку направлений на отримання таких знань, які б сприяли розширенню освіченості у своєму предметі, підвищенню ефективності навчання предмету, сприяли б виробленню нових педагогічних прийомів і методик, розвитку творчого потенціалу у професійній діяльності. Створюючи модель програми професійно-особистісного саморозвитку, я виходила з того, що сьогодні суспільству потрібні ініціативні й самостійні фахівці, здатні постійно вдосконалювати свою особистість і діяльність. Займаючись самоосвітою згідно особистого плану саморозвитку, мною досягнуто певних результатів у роботі, які показують, що у моїх вихованців формується нова система знань, умінь і навичок, розвивається самостійність, виникає інтерес до дисциплін філологічного спрямування, а це все сприяє підвищенню ефективності навчання здобувачів вищої освіти.

Мотиви, які спонукають мене до самоосвіти 

Бажання творчості. Вчитель - професія творча. Творча людина не зможе з року в рік працювати за одним і тим же планом або сценарієм. Робота повинна бути цікавою і приносити задоволення.

Зміни, що відбуваються в житті суспільства. Ці зміни в першу чергу торкаються здобувачів вищої освіти, формують їхній світогляд, і не хотілося б, щоб мій образ формувався у них як образ «несучасної людини».

Конкуренція. Можливість бути потрібною на роботі. Не секрет, що багато батьків, віддаючи на навчання дітей, бажають, щоб освіта була якісною. 

Громадська думка. Мені не байдуже, вважають мене «хорошим» або «поганим». Поганим викладачем бути прикро.

Матеріальне стимулювання. Без постійного засвоєння нових знань, самоосвіти не домогтися підвищення категорії, збільшення навантаження.

Інтерес. Вчитися просто цікаво. Як людина, яка щодня вчить, не буде постійно вчитися? Чи вправі вона тоді викладати?

Основні напрями професійно-особистісного саморозвитку: 

1. Розширення кругозору зі своїх предметів, культури людства:

- ознайомлення з принципами сучасної державної освітньої політики; 

- оволодіння елементами інформаційної культури;

- досягнення високого загальнокультурного рівня; 

- забезпечення якісної психолого-педагогічної підтримки освітнього процесу;

- здатність до вироблення індивідуального стилю педагогічної поведінки.

2.Задоволення специфічної потреби у практико-орієнтованих знаннях.

3.Забезпечення розвиваючого ефекту набутих знань, вирішення реальних практичних ситуацій, які виникають у процесі педагогічної діяльності. Можна сказати, що зміст програми направлений на вирішення реальних проблем, з якими я стикаюся в процесі своєї професійної діяльності.

Види діяльності в процесі самоосвіти, які сприяють моєму професійному зростанню як викладача:

- систематичний перегляд певних телепередач;

- читання методичної, педагогічної та предметної літератури;

- огляд в Інтернеті інформації з методики викладання предметів, педагогіки, психології, педагогічних технологій;

- розв'язування олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та інших завдань підвищеної складності або нестандартної форми;

- відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, занять колег;

- дискусії, наради, обмін досвідом з колегами;

- систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації;

- організація гурткової та позанавчальної діяльності з предмету;

- вивчення інформаційно-комп'ютерних технологій;

- відвідування предметних виставок та тематичних екскурсій з предмету при проходженні курсів;

- спілкування з колегами в школі, районі, області та в Інтернеті;

- ведення здорового способу життя, фізичними вправами.

Результативність самоосвіти:

- Інтерес до дисциплін філологічного спрямування з боку здобувачів вищої освіти.

- Збільшення кількості здобувачів вищої освіти - учасників та призерів предметних олімпіад, турнірів та різноманітних конкурсів.

- Підготовка здобувачами вищої освіти  комп'ютерних презентацій.

- Участь у проектах.

     На власному досвіді я переконалася в тому, що сьогодні можна вчитися із задоволенням. Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою ...». Бажаю всім удачі та успіху!

© 2017 Алла Марценюк, місто Миколаїв
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати