Цікаве про навчання

Навча́ння - це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчальногоматеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці. Цілеспрямований процес передачі і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини.
Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки, чемно слухають суворого вчителя. Сучасна молодь бажає комунікації, розмови з педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого критика. Змінився і підхід до навчання - молодим людям не цікаво 45 хвилин слухати теорію, тому вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх гаджетах, не звертаючи уваги на викладача. Як зробити так, щоб на кожному Вашому занятті здобувачі вищої освіти не нудьгували? Уважно прочитайте сім основних порад.
7 ПРОСТИХ СПОСОБІВ ЗРОБИТИ КОЖНЕ ЗАНЯТТЯ ЦІКАВИМ ТА КОРИСНИМ
1. Потоваришуйте зі студентами.
2. Ніколи не переказуйте того, що можна прочитати в підручнику. Найбільше не подобається молоді, коли викладач розгортає підручник і читає з нього. Тому завжди старайтесь знайти цікаву інформацію (факти, історії, пригоди) з приводу тієї чи іншої теми. Не змушуйте конспектувати підручник чи вчити параграф напам'ять. Краще запропонуйте виписати основну інформацію у зошит так, як студенти вважають за потрібне.
3. навчання неодмінно допоможуть підготуватись до заняття якнайкраще. Оберіть ту методику, яка подобається Вам найбільше і застосовуйте її. Якщо поки що не готові до таких кардинальних змін, то вибирайте з кожної методики те, що вважаєте найголовнішим і експериментуйте, поєднуйте. Пам'ятайте, у навчанні дуже люблять різноманітність. Побачивши, що викладач намагається провести заняття нестандартно, студенти спочатку спостерігатимуть.
4. Звісно, у Вас є план і теми занять. Але ж погодьтесь, що всього студенти не запам'ятають. Тому намагайтесь хоча б додатково подати їм ту інформацію з предмету, яка знадобиться в житті. Наприклад, правила з української мови мало хто запам'ятає. Натомість, Ви можете створити табличку "Як ми говоримо", в якій подати правильні і неправильні вислови на щодень. Щоб зацікавити здобувачів вищої освіти літературою, запропонуйте їм прочитати книги, в яких описують проблеми підлітків, тобто те, що їх справді цікавить. З економіки, наприклад, навчіть їх розробляти власний бюджет. Дайте їм зрозуміти, що саме Ваш предмет принесе їм максимальну користь у повсякденному житті.за цим процесом, а пізніше самі пропонуватимуть ідеї.
5. Щоб студентам не було нудно, поєднуйте вправи з підручника з нестандартними домашніми завданнями. Кросворди, плакати, презентації, опитування, представлення - все це буде цікаво виконувати. А деякі домашні завдання Ви можете виконувати з ними. Наприклад, буде корисно побачити, як робить презентацію чи опитування вчитель. Ви можете виконати ці завдання з помилками і запропонувати знайти їх або оцінити Вашу роботу. Студенти люблять порівняти своє завдання із завданням викладача. Ви можете не завжди перевіряти домашні вправи з підручника, бо, повірте, їх завжди можна списати перед заняттям у товариша. Набагато ефективніше буде перевіряти домашні завдання, придумані Вами. Переважно відповіді на них знайти важко, тому студенти старатимуться виконувати їх самостійно.
Складіть студентам обов'язковий список кіно-лекторію з Вашого предмету, який вони повинні подивитись протягом семестру і написати рецензію на кожен фільм. Додайте до цього списку і документальні, і художні стрічки.
6. Переважно заняття проводяться в аудиторії, сидячи за столами. А коли за вікном гріє тепле сонечко, дуже важко зосередитись на навчанні. Тому студентам буде корисно прогулятись за межами навчального закладу, слухаючи викладача. Якщо ж Ви живете у великому місті або маєте змогу піти в музей - використовуйте цю можливість. В будь-якому випадку дуже цікаво вчитись в неформальній обстановці, відвідуючи цікаві місця.
7. Молоді люди добре відчувають, коли викладач старається на занятті, а коли приходить лише, "аби відбути". Тому віддавайте себе на сто відсотків, готуйтесь до кожного заняття якнайкраще, вигадуйте цікаві завдання і старайтесь бути тим викладачем, якого б Ви самі хотіли мати. Будьте щирими зі студентами і вони також будуть щирими з Вами. Пам'ятайте, що Ви не маєте права бути викладачем лише у навчальному закладі. Бо бути вчителем - означає бути ним завжди.
Сучасна освіта
Одним зі стратегічних завдань реформування освіти в Україні є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і морального здоров'я. Це вимагає розроблення і наукового обґрунтування змісту і методики організації навчально-виховного процесу. Тому сучасна педагогічна наука і практика зосередили увагу на пошуку таких технологій навчання, які б забезпечували всебічний розвиток особистості школяра, сприяли його самовираженню. Наслідком таких пошуків є нові технології навчання.
1. Особистісно-орієнтована технологія навчання.
2. Технологія групової навчальної діяльності.
3. Технологія розвивального навчання.
4. Технологія формування творчої особистості.
5. Технологія навчання як дослідження.
6. Модульно-рейтингова система навчання.
7. Нові інформаційні технології (HIT) навчання.
Жодна освітня технологія не може розглядатися як універсальна. Організація навчального процесу в сучасних умовах вимагає поєднання різних технологій, творчого підходу до використання кожної з них, а також створення нових навчальних технологій.
Впровадження інтерактивних методів навчання
Час зобов'язує педагога шукати такі форми проведення заняття, які захопили б, принесли радість і задоволення. Ян Коменський вважав інтерес основою навчання, адже оригінальна форма пізнання допомагає уникнути одноманітності, шаблонності, сприяє ширшому застосовуванню ефективних методів та прийомів засвоєння нових знань та формування в здобувачів вищої освіти творчих здібностей .
На думку мою думку, інтерактивні форми роботи на заняттях словесності набагато збільшують пізнавальну самостійність здобувачів вищої освіти , мотивують потребу самовдосконалення.
Групові технології дуже корисні під час виконання практичних завдань, пошуку інформації, при підготовці дебатів і презентацій, у процесі вивчення та повторення змісту заняття. За рівнем застосування вони охоплюють усі рівні, вони соціогенні, а панівним у них є діалог.
Методів інтерактивної роботи існує багато, кожний приваблює своєю оригінальністю, певними можливостями.
Цікаві факти про навчання
- Найменші витрати на освіту - у африканської країни Сомалі. Вони витрачають на всі школи і училища 0,4% валового національного доходу, що становить приблизно 1 мільярд доларів. У 1990 році серед дорослого населення Сомалі було 76% неписьменних.
- Найстаріший з нині діючих університетів - це не Сорбонна і не Кембридж. Це Мусульманський університет Карауїн, заснований в 859 р. н.е. е в марокканському місті Фес (є також думка, що найстаріший університет в світі - Аль-Азхар (Єгипет)
- В якій школі навчається найбільше дітей? На 2003/2004 навчальний рік у міську школу Монтессорі в Лукань (Індія) була записана рекордна кількість учнів - 27 911.
-Найбільший університет у світі - Айн-Шамс (Єгипет) - понад 1 млн студентів. ***
- Найстаршим доктором наук стала Елізабет Ейчелбаум (США). Вона отримала диплом доктора у віці 90 років 58 днів.
- Найдовше вчитися примудрився Роберт Кронін з Великобританії. Він почав вивчати біологію в Прінстонському університеті 9 лютого 1948 року, а закінчив 30 травня 2000 р таким чином, провчившись 52 роки. На момент отримання диплома йому було 72 роки 272 дні. Природно, йому тут же присвоїли звання найстаршого випускника університету. ***
- Найбільша зустріч випускників відбулася на 100-річному ювілеї школи в Німеччині. На зустрічі зібралося 2521!
- Найбільшу перерву до першої зустрічі випускників влаштували колишні вихованці дитячого садка і школи міс Бланш Міллер в Західній Вірджинії (США). Вони вперше зустрілися через 70 років після закінчення школи. Правда, на зустріч прийшли не всі. 45% випускників до моменту зустрічі вже померли.
- Найвірнішими своїй школі залишилися випускники вищої школи графства Черокі 1929 випуску. Щороку вони обов'язково влаштовували зустріч. На 74-ту річницю випуску з 30 залишилися в живих випускників приїхали 9.
- Найдорожчим навчальним курсом вважається курс у Міжнародній школі юних леді та джентльменів Айвлоа Спенсера (Великобританія). Місячні курси в цій школі стоять від 77 500 фунтів стерлінгів і вище. Студенти живуть в кращих готелях Лондона, відвідують балет і оперу і беруть уроки етикету. ***
- Найдовший урок тривав з 15 по 17 квітня 2003 року в державній вищій школі Лейдлі (Квінсленд, Австралія). Професор Марі Барроуз читав лекцію з біології для 26 учнів 54 години поспіль. ***
- Найбільший в історії професорський гонорар отримав доктор Роланд Дант в Чикаго, шт. Іллінойс, США, за прочитаний студентам 1-2 червня 1986 р дводенний курс лекцій з гіпнотерапії. Йому заплатили 3 080 000 долл.